Stress er et udbredt problem i mange danske virksomheder. Det har store menneskelige og økonomiske omkostninger, og ofte opdages stress for sent, dvs. når medarbejderen er sygemeldt eller har opsagt sin stilling. På workshoppen vil I få viden og indsigt i:
- Hvad stress er
- Hvilke faktorer i arbejdet, der kan føre til stress blandt medarbejderne
- Hvordan I kan forebygge og håndtere stress i jeres virksomhed?
Solveig er tidligere forsker ved Syddansk Universitet, og hun er nu projektkoordinator hos ARBEJDSMILJØEksperten i Esbjerg. Solveig har altid arbejdet med det psykosociale arbejdsmiljø og har gennem sin karriere undersøgt, hvad der har betydning for, at vi kan trives og bidrage personligt, fagligt og socialt på vores arbejdsplads.
Deltagerne bliver motiverede til at spotte stress hos en kollega og lytte til kroppens egne signaler, før stressen er på vej.
Deltagerne vil få to lærerige timer sammen. I vil f.eks. få kendskab til, hvad der sker i hjernen, når vi bliver ramt af stress. Desuden vil I få viden om, hvad der kan lede til stress i jeres virksomhed. Ved at deltage i workshoppen vil I få vigtige værktøjer, og når I bruger dem i jeres dagligdag, vil I mærke, at I styrker jeres trivsel.