Mads Bab fra konsulentfirmaet Gnist, der er specialiseret i organisationsudvikling der medtænker trivsel og arbejdsmiljø, giver her et par gode råd til at starte og slutte godt.
Kom godt fra start
Det kan være en god ide, at bede alle om at forberede sig på en eller anden måde. Det kan være et spørgsmål, man skal tænke over eller lignende. Eller man kan starte dagen med, at alle skriver et ord ned på en post-it (one word check-in) herefter siger alle, hvilket ord, de checker ind med. På den måde får alle sagt noget fra begyndelsen, og det kan være nemmere at tage ordet senere.
Slut af med noget, der peger frem
Sørg for at dagen peger frem. Aftal til slut, hvad der er "det næste bedste skridt" for jer. En helt konkret handling eller handlinger, I nemt kan indføre. Måske et morgenmøde på 10 minutter, eller at alle siger hej til hinanden, når I møder, at ledelsen gør x osv. - hvad der giver mening for jer, men sørg for at det er helt specifikt! Er det svært, at blive enige, kan I bruge Lightning Decision Jam der er en komprimeret udgave af Google Design Sprint.